26 November 2025

Porządek obrad XXIII sesji Rady Miejskiej w Obornikach.

  • 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  • 2. Przedstawienie porządku obrad.
  • 3. Przyjęcie protokołów z XX i XXI (nadzwyczajnej) sesji Rady Miejskiej w Obornikach.
  • 4. Sprawozdanie Burmistrza Obornik z prac w okresie między sesjami.
  • 5. Sprawozdania komisji z prac w okresie między sesjami.
  • 6. Zapytania do przewodniczących komisji w zakresie dotyczącym przedstawionych sprawozdań.
  • 7. Zapytania radnych do przedstawicieli Zarządu i Rady Powiatu Obornickiego oraz dyrektorów jednostek organizacyjnych, instytucji kultury, prezesów spółek i zaproszonych gości.
  • 8. Zapytania sołtysów.
  • 9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Oborniki na rok 2025 (osoba referująca: Skarbnik Gminy Oborniki p. Joanna Gzyl).
  • 10. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Oborniki na lata 2025-2056 (osoba referująca: Skarbnik Gminy Oborniki p. Joanna Gzyl).
  • 11. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Gminy Oborniki, które nie wygasają z upływem roku 2025 (osoba referująca: Skarbnik Gminy Oborniki p. Joanna Gzyl).
  • 12. Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości i zwolnień w tym podatku (osoba referująca: Kierownik Referatu Podatkowego p. Joanna Desperak-Zając).
  • 13. Podjęcie uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta stanowiącej podstawę do obliczania podatku rolnego na obszarze Gminy Oborniki na rok 2026 (osoba referująca: Kierownik Referatu Podatkowego p. Joanna Desperak-Zając).
  • 14. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Burmistrza Obornik (osoba referująca: Przewodnicząca Komisji Skarg, Wniosków i Petycji p. Agnieszka Katarzyna Balcerowiak).
  • 15. Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w miejscowości Świerkówki, gmina Oborniki (osoba referująca: Kierownik Wydziału Planowania Przestrzennego p. Lidia Kizior-Pietrzak).
  • 16. Podjęcie uchwały uchylającej uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu działki oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków nr 236 położonej w miejscowości Bogdanowo, gmina Oborniki (osoba referująca: Kierownik Wydziału Planowania Przestrzennego p. Lidia Kizior-Pietrzak).
  • 17. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy części nieruchomości położonej w Bogdanowie, stanowiącej własność Gminy Oborniki oraz zgody na zawarcie umowy dzierżawy na czas określony dłuższy niż 3 lata (osoba referująca: Kierownik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Mienia Komunalnego p. Katarzyna Bach-Rydzewska).
  • 18. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Sołeckiej Strategii Rozwoju Wsi Bąbliniec i Lipka w gminie Oborniki na okres sierpień 2025 - sierpień 2030 (osoba referująca: Kierownik Biura Pozyskiwania Funduszy p. Joanna Tadla).
  • 19. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Sołeckiej Strategii Rozwoju Sołectwa Popowo w gminie Oborniki na okres sierpień 2025 - sierpień 2030 (osoba referująca: Kierownik Biura Pozyskiwania Funduszy p. Joanna Tadla).
  • 20. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Sołeckiej Strategii Rozwoju Sołectwa Uścikowo w gminie Oborniki na okres sierpień 2025 - sierpień 2030 (osoba referująca: Kierownik Biura Pozyskiwania Funduszy p. Joanna Tadla).
  • 21. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Sołeckiej Strategii Rozwoju Sołectwa Żukowo w gminie Oborniki na okres sierpień 2025 - sierpień 2030 (osoba referująca: Kierownik Biura Pozyskiwania Funduszy p. Joanna Tadla).
  • 22. Podjęcie uchwały w sprawie alei pomnikowej w miejscowości Bąblin (osoba referująca: Specjalista ds. architektury krajobrazu i zieleni gminnej p. Anna Eichler).
  • 23. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 24. Podjęcie uchwały w sprawie pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 25. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Czarnków porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 26. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Miasto Czarnków porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 27. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Duszniki porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 28. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Grodzisk Wielkopolski porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 29. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Kamieniec porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 30. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Miejską Kościan porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 31. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Lwówek porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 32. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Murowana Goślina porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 33. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Nowy Tomyśl porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 34. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Obrzycko porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 35. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Rogoźno porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 36. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Rokietnica porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 37. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Ryczywół porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 38. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Skoki porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 39. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Tarnowo Podgórne porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 40. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Wągrowiec porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 41. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie z Gminą Wielichowo porozumienia w zakresie zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami oraz zapobiegania bezdomności w roku 2026 (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 42. - Podjęcie uchwały w sprawie przekazania skargi według właściwości (osoba referująca: Przewodniczący Rady Miejskiej p. Paweł Drewicz). (punkt ukryty)
  • 43. Przyjęcie jednolitego tekstu uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 44. Przyjęcie jednolitego tekstu uchwały w sprawie powierzenia Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach Sp. z o.o. obowiązkowego zadania własnego Gminy Oborniki oraz upoważnienia Zarządu Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach Sp. z o.o. do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej (osoba referująca: Kierownik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa p. Anna Łukaszewicz).
  • 45. Informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej w Obornikach.
  • 46. Informacje o zgłaszanych interpelacjach i zapytaniach radnych oraz udzielonych na nie odpowiedziach.
  • 47. Wolne głosy i wnioski.
  • 48. Zamknięcie sesji.

Kontakt

Biuro Rady
Urząd Miejski w Obornikach
ul. Marsz. J.Piłsudskiego 76
64-600 Oborniki
+48 61 655 91 00
+48 61 655 91 12

Wyślij
wiadomość